Hva er søkemotoroptimalisering / SEO?

Illustrasjon av figur som trykker på et søkefelt som sier "SEO".

Søkemotoroptimalisering (SEO) er strategier du kan iverksette for å få nettsiden til å rangere høyre på søkemotorer som Google.

I denne artikkelen vil du lære alt du trenger om SEO og bli guidet til å øke organisk trafikk til din nettside.

Case studie av Bad & VVS

Bilde av Bad & VVS sin nettside på mobil

Case Studie: Bad & VVS Fra underpriset oppdrag på Mittanbud til rask forhøyelse av ansatte og god lønnsomhet. Beskrivelse: Når Bad & VVS tok kontakt med oss, hadde de et solid og dyktig team, men måtte jakte oppdrag i Mittanbud for å få nok kunder. Dette gjorde at de fikk små oppdrag hvor de også […]

Hva er CRO

Hva er CRO (konverteringsoptimalisering)

CRO (konverteringsoptimalisering) handler om å få besøkende på nettsiden din til å utføre de handlingene du ønsker mer av.

Teknisk SEO

Teknisk SEO 3

Ikke la deg lure av navnet – teknisk søkemotoroptimalisering (SEO) er det enkleste stedet for deg å begynne arbeidet mot en bedre rangering i Googles søkemotor.

Hvordan få nettsiden på Google

Hvordan få nettsiden på Google

Når du skal starte arbeidet med søkemotoroptimalisering er første bud å sørge for at nettsiden i det hele tatt vurderes av søkemotoren.

Guide til søkemotoroptimalisering for nettbutikker

Guide til søkemotoroptimalisering for nettbutikker på en laptop

Betalt plassering tar deg bare så langt. Driver du nettbutikk i 2021 er søkemotoroptimalisering (SEO) et av de viktigste grepene du kan gjøre for å nå ut til målgruppen på en organisk og bærekraftig måte.

Hva koster søkemotoroptimalisering

Brikker på et bord som staver SEO

SEO (søkemotoroptimalisering) har blitt en nødvendighet for omtrent alle som ønsker å lykkes som aktør på nett – uansett om du er en nettbutikk eller en lokal bedrift.

Derfor ville vi ikke lengre være Google Partner (oppdatert)

Derfor ville vi ikke lengre være Google Partner (oppdatert) 5

Etter å ha vært sertifisert Google Partner siden 2017, velger vi i Mikalsen Utvikling å gi fra oss tittelen i 2021. I starten hjalp partnerskapet oss å skape resultater på vegne av egne kunder. Slik det har utviklet seg, handler det nå mer om å tjene Googles interesser enn å hjelpe kunder på best mulig måte. Det ønsker vi ikke å gå med på.