Konverteringsoptimalisering (CRO)

Flere kunder til lavere kostnad

Konverteringsoptimalisering også omtalt som CRO (Conversion Rate Optimization) er en sammensetning av ulike strategier for å øke andelen av besøkende som tar en ønsket handling på nettsiden din, som for eksempel å bestille en time, kjøpe en vare eller ringe deg.

Hvorfor er konverteringsoptimalisering viktig?

  • Fører til lavere kostnad per utførte handling på nettsiden din (Lavere kostnad pr. nye kunde).
  • Gir deg økt volum av kunder uten å øke kostnader.
  • Snakk med oss for en gratis og uforpliktende gjennomgang om våre tjenester vil passe din bedrift.
Konverteringsoptimalisering (CRO) 1
Oversikt over antall henvendelser som KPI
Forstå dine nøkkeltall

Identifisering

Konverteringsoptimalisering (CRO) begynner med å identifisere og etablere bedriftsmålene som nettsiden skal oppfylle. Dette er ofte omtalt som nøkkeltallsindikatorer  (KPI – Key Performance Indicator) slik at man har datagrunnlaget for veien videre.

Endringer og optimalisering

A/B Testing

Videre i prosessen vil man definere hvor i brukeropplevelsen man har svakheter, og kan dermed styrke disse ved å utføre splitt testing. Ved splitt testing vil noen besøkende se en versjon av nettsiden og andre ser en endret versjon.

Dermed kan man gjøre målbare endringer som fører til flere kunder, og mindre kostnad per nye kunde.

Kunsting intelligens

M-U slår alle konkurrentene

Vår AI robot «M-U» passer alltid på at dine konverteringer er ivaretatt, dermed ligger du alltid ett skritt foran konkurrentene.